Klimatyzacja w sklepie – korzyści dla klientów i pracowników

Z jednej strony komfort klientów, z drugiej natomiast samopoczucie i wydajność pracowników – montaż klimatyzacji sklepu jest aspektem, który warto wziąć pod uwagę, planując otwarcie tego typu przedsiębiorstwa, lub już je prowadząc. Jakie zalety mają systemy chłodzące w przestrzeniach handlowych? Jaka klimatyzacja do sklepu będzie sprawdzała się najlepiej? Poznaj odpowiedzi na najważniejsze pytania i sprawdź ofertę Procomfort.

Czy klimatyzacja w sklepie jest potrzebna?

Chociaż nie istnieją przepisy, które jednoznacznie nakazywałyby montaż klimatyzacji w sklepie lub innym lokalu usługowo-handlowym, za rozwiązaniem tym przemawia szereg argumentów wynikających między innymi z obowiązków wobec pracowników, jakie musi spełniać właściciel sklepu jako pracodawca, czy marketingowych aspektów prowadzenia biznesu.

Klimatyzacja do sklepu a komfort zakupów

Celem każdego biznesu jest zarabianie pieniędzy i zwiększanie dochodów, a to w przypadku sklepów, wiąże się przede wszystkim z przyciągnięciem klientów i zachęceniem ich do zakupów. Chociaż na to, jaka będzie sprzedaż, wpływ ma wiele różnych czynników, jednym z najważniejszych jest zapewnienie komfortowych warunków osobom odwiedzającym lokal. Wykorzystując do tego klimatyzację sklepu, można utrzymać optymalne parametry powietrza nawet latem, gdy na zewnątrz panują upały, co przyczyni się nie tylko do poprawy samopoczucia klientów, ale zachęci ich również do spędzenie w sklepie większej ilości czasu i wpłynie na ich pozytywny stosunek do samej marki.

Klimatyzacja do sklepu a obowiązki pracodawcy

Chociaż w branży handlowej cała uwaga koncentruje się na ogół na kliencie, nie można zapominać, że sklep jest również miejscem pracy, a to oznacza, że jego właściciel jest zobowiązany do przestrzegania prawa pracy i zapewnienia swoim pracownikom odpowiednich warunków do wykonywania obowiązków. W tym przypadku klimatyzacja do sklepu może poprawić nie tylko komfort zatrudnionych osób, ale również przełożyć się na ich wyższą efektywność i zdolności umysłowe, co w pracy jest niezwykle ważne.

Optymalizacja kosztów

Klimatyzacja sklepów ma także inne zalety. Montaż systemu chłodzącego może mieć wpływ nie tylko na klientów i personel, ale również na optymalizację kosztów. Odpowiednio dobrane urządzenia są wydajne i ekonomiczne, co pozwala na obniżenie rachunków za energię elektryczną. Dodatkowym atutem jest również możliwość zastosowanie inteligentnych rozwiązań, które częściowo zautomatyzują pracę klimatyzatora i pozwolą zaoszczędzić jeszcze więcej.

Klimatyzacja do sklepu może być wykorzystywana również w celu ochrony towaru znajdującego się w asortymencie. Chociaż zalety korzystania z niej najlepiej widać w sklepach spożywczych, gdzie pozwala zachować świeżość wielu produktów, to znajduje zastosowanie również w punktach oferujących odzież, chroniąc ubrania przed zawilgoceniem i charakterystycznym zapachem stęchlizny.

Jaka klimatyzacja do sklepu?

Lokale handlowe, podobnie jak biura, są bardzo specyficznymi przestrzeniami, nieustandaryzowanymi pod względem położenia, kubatury, powierzchni, czy ilości przeszkleń, co sprawia, że samodzielny dobór systemów chłodzących jest w ich przypadku bardzo utrudniony. To, jaka klimatyzacja do sklepu będzie najlepsza, zależy między innymi od:

  • Kubatury pomieszczeń – o ile w przypadku mieszkań o standardowej wysokości uwzględnia się przede wszystkim powierzchnię chłodzonych pomieszczeń, tak w sklepach, gdzie sufity są z reguły wyższe, najlepiej jest bazować na ilorazie wysokości i wymiarów podłogi,
  • Ilości przeszkleń – sklepy na ogół mają duże witryny, przez które wpada duża ilość światła, co podwyższa temperaturę wewnątrz, zwłaszcza w słoneczne dni,
  • Ilość źródeł ciepła – w każdym sklepie prócz towaru, stoją również różne urządzenia elektryczne (lodówki, lady chłodnicze, komputery, kasy fiskalne), które również generują ciepło – jego ilość należy wziąć pod uwagę przy montażu klimatyzacji sklepów,
  • Prognozowany ruch w sklepie – klimatyzacja najlepiej działa w zamkniętych przestrzeniach, dlatego dobierając klimatyzator do lokalu handlowego lub usługowego, należy uwzględnić dodatkowe podmuchy ciepłego powietrza, które dostaną się do pomieszczeń wraz z kolejnymi klientami,
  • Parametry budynku, w którym znajduje się lokal – niewłaściwa termoizolacja albo duża ilość mostków termicznych obniża nieco wydajność klimatyzacji sklepu.

Klimatyzacja Procomfort

Jeśli szukasz klimatyzacji do sklepu, która będzie dostosowana do jego potrzeb, skorzystaj z profesjonalnego doradztwa oferowanego przez firmę Procomfort. Szeroki wachlarz usług, począwszy od doboru urządzeń, poprzez montaż klimatyzacji, aż po jej serwis, zapewnia kompleksową obsługę całych systemów chłodzących, a utrzymanie działań na najwyższym poziomie, gwarantuje ich niezawodną i wydajną pracę. Już teraz skontaktuj się z naszymi przedstawicielami i zobacz, jak możemy Ci pomóc.

Rate this post

Formularz kontaktowy